какво е логотера?

ЛогоТера е платформа, която цели да обедини специалисти в областта на детското развитие – логопеди, психолози, учители и други, които да имат възможност да създават курсове, полезни и интересни за децата, родителите, но също така и за своите колеги.

Платформата е изградена специално с практическа насоченост и ще се стреми да търси съвременни, интерактивни и лесно приложими подходи към цялостното детско развитие и по-конкретно логопедичната терапия.

Все повече деца имат затруднения в проговарянето, в когнитивното развитие, в комуникацията и развитието на правилен говор. Все по-често, в логопедичните кабинети идват деца на 3-4 годишна възраст, които имат или никакви, или само базови комуникативни умения. Като професионалисти – сме изправени пред казуси, в които децата не могат да развият езиковите и комуникативните си способности поради редица причини.

Всичко това зависи и от нас, възрастните.

1. За да проговори нашето дете е важно да бъде комуникирано с него възможно най-много;

2. Важно е да обръщаме внимание на опитите му за комуникация, дори когато сме погълнати от своето ежедневие;

3. Важно е децата да чуват възможно най-много език, да им се разказва за света, да им бъдат четени приказки, истории, което на свой ред ще ги стимулира да говорят и общуват.

ЛогоТера има за цел да покаже творчески подходи както към теорията, така и към практиката, свързана с логопедичните занимания.

Нашата мисия:

Нашата мисия:

 Да предоставим логопедията на достъпен и разбираем език за всички!

Кой стои зад ЛогоТера?

Портретна снимка на Надежда Ножарова, седнала на пейка с горски фон.

Здравейте, казвам се Надежда Ножарова и съм логопед. Работя с деца и възрастни с езикови и говорни нарушения от 2007 година, когато завърших магистърската програма „Комуникативни нарушения на развитието“ в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. В продължение на 10 години съчетавах работата си като логопед с воденето на лекции за бъдещи родители в един от първите в тази област центрове. Там организирах и групи за игра за майки с бебета, в които заедно с игрите, приказките и песничките, с майките обсъждахме теми за възпитанието и отглеждането на децата. Тогава се появи и любовта ми към работата с най-малките 2-3 годишни деца, които имат трудности в проговарянето.

Портретна снимка на Надежда Ножарова, седнала на пейка с горски фон.
Портретна снимка на Надежда Ножарова, седнала на пейка с горски фон.

какво ме вдъхновява?

Тъй като по природа съм творец, нямаше как през годините да не развивам тази своя страст чрез работа с вокални педагози, актьорски курсове, различни арт ателиета и  творчески дейности. Артистичните умения, също така, са важни част от работата с деца. Всяко занимание е като миниатюрно представление, чрез което детето се запознава с необходимите му практически знания и умения. За да има успех всяка една терапия, е нужно да ангажира емоциите на детето и да бъде структурирана в позитивна рамка.

Тук идва и предизвикателството в нашата професия – как да облечем терапевтичните си цели в увлекателно, забавно и интересно занимание, в което детето да бъде активен участник и постепенно да започне да овладява и/или да заменя старите неработещи модели с нови.
Портретна снимка на Надежда Ножарова, седнала на пейка с горски фон.

Така постепенно в мен назряваше нуждата от споделяне на натрупания опит и моето виждане за логопедичната терапия. Защото логопедията освен изключително сериозна наука, която работи с много тежка патология, е и творчески насочена терапия, която използва целия арсенал от креативни практики, за да постигне своите терапевтични цели.

Моето желание е ЛогоТера да се превърне в едно обединено пространство за качествени, научно доказани и разнообразни практики, подпомагащи детското развитие.

Продуктова снимка на книжката "Бърборка".
Продуктова снимка на книжката "Бърборка".